GS: Stair MaxiEnduro
Tá
Thosaigh sé ar fad leis an R80 G/S, an chéad mhúnla sa tsraith, áit ar sheas 'G' do Gelände (easbhóthair) agus 'S' do Straße (bóthar). Chuir an tsamhail seo an chuid is fearr den dá shaol le chéile, ag tairiscint gluaisrothar versatile atá in ann dul i ngleic ní hamháin le bóithre pábháilte, ach freisin leis an tír-raon is gairbhe. Sheas an R80 G/S amach as a éascaíocht láimhseála, iontaofachta agus stóinsithe, agus leag sé caighdeáin nua síos do ghluaisrothair le
Sna 90idí,
Leis an mílaoise nua tháinig an R1200GS agus ansin an R1250GS. Bhí na samhlacha seo feistithe le hinnill níos mó, le fionraí feabhsaithe agus le leictreonaic ardleibhéil a chuimsigh córais chúntóra tiománaithe amhail rialú tarraingthe agus léarscáileanna innill inoiriúnaithe. Tá R1250GS , go háirithe, thug an córas ShiftCam isteach, a fheabhsóidh cumhacht agus éifeachtúlacht an innill trí uainiú comhla a rialáil.
Inniu, tá an
Mar fhocal scoir, ní gluaisrothar amháin é an GS, ach finscéal beo a léiríonn quintessence na saoirse agus eachtraíochta ar dhá roth. Cibé an bhfuil tú i do veteran an bhóthair nó i do dhíograiseoir nua, má aimsíonn tú stair an GS ciallaíonn sé go dtuigeann tú cén fáth gurb é an rogha is fearr i gcónaí é dóibh siúd atá ag lorg feidhmíochta neamh-chomhréireach agus fonn iniúchadh a dhéanamh ar an domhan.
Seo ceann forbhreathnú ar stair agus forbairt na sraithe gluaisrothar "GS" le
Bunús sna 1970idí:
- Thosaigh dearadh an tsraith "GS" go déanach sna 1970í le rannpháirtíocht ó
BMW i gcomórtais easbhóthair, mar na "Sé-Lá". - Traidisiún na ngníomhaíochtaí
sport ive easbhóthair agBMW dul siar go dtí na 1930idí.
- Thosaigh dearadh an tsraith "GS" go déanach sna 1970í le rannpháirtíocht ó
Éachtaí
sport ann agus forbairt:- Chuir bua i gCraobhchomórtais Easbhóthair na Gearmáine i 1979 spreagadh chun leagan sraithe homalógach a fhorbairt bunaithe ar thaithí iomaíochta.
- Is é an R 80 G/S, a seoladh i 1980, an chéad cheann mór
enduro dhá shorcóir, ag tabhairt isteach earnáil nua mórenduro don turasóireacht.
Tóir agus cruinneadóirí:
- Éiríonn an R 80 G/S coitianta go tapa i measc cruinnetrotters a bhuíochas dá
riser ve na cumhachta, fad-achair chompord agus easbhóthair cumas. - D’éirigh thar barr le rannpháirtíocht in imeachtaí ar nós slógaí Pháras-Dacár agus na hAfraice.
- Éiríonn an R 80 G/S coitianta go tapa i measc cruinnetrotters a bhuíochas dá
Leathnú raon:
- Sa bhliain 1988, seoladh an R 100 GS, an
enduro leis an díláithriú is mó ar an margadh domhanda ag an am, ag baint amach rath tráchtála ollmhór. - Tá múnlaí níos déanaí, mar an R 1150 GS agus R 1200 GS, fós i gceannas ar na cairteacha díolacháin i go leor tíortha.
- Sa bhliain 1988, seoladh an R 100 GS, an
Nuálaíochtaí agus rathúlachtaí tráchtála:
- I 1994, d'éirigh go hiontach tráchtála leis na samhlacha GS le hinneall ceithre chomhla in aghaidh an tsorcóra.
- I 2004, tugadh isteach an R 1200 GS, agus an HP2 ina dhiaidh sin
Enduro i 2005, a léiríonn filleadh ar an am atá caite le fócas ar leith ar thiomáint easbhóthair.
Ré nua agus speisialtóireacht:
- Sa bhliain 2005, bhain an R 1200 GS ceannaireacht amach sa deighleog os cionn 750 cc agus chuir sé sa chúigiú háit i rangú díolacháin na hIodáile.
- I 2006, an HP2
Enduro is ionann é agus pointe casaidhsport iva le cur chuige speisialaithe i leith dearadh agus innealtóireacht.
Léiríonn stair conas an tsraith GS de